Estas en » blog alpinista de cap de setmana » Inicio
Escalada en roca | Dolomites - Marmolada
Via VINATZER_MESSNER
Tipo de Entrada: RESEŃA | 1 Comentarios

Via guapa i llarga al cor de Dolomites a un dels massís més conegut de la regió. La dificultat pot ser és de MD+ i al mig hi ha trams fàcils..però als v+ s’ha d’apretar i la llargada ( més de mil metres és considerable) com per ser ED- ...vaja crec jo.

vista d'ombretta i funivia desde el refu

1 llarg de 6a+ a cĂ rrec d'en Jose

travessia a l'esquerra a mitja alçada de la primera meitat de la tapia

posta de sol al cim

no comen...petaos!! per cert, el funivia estĂ  al darrera

Situació: Si arriba desde Belluno i Agordo pel sud, de Cortina per l’est, i de Bolzano per l’oest.

Logística: En el tema logístic hi ha dos opcions. Una és dormir al funivia, prop de Punta di Rocca( passar fred) o baixar caminant a P Feldaia ( pateo de 2 h) provablement de nit despres de fer la via. Naltros varem dormir al funivia, pero només hi ha oberta una habitació de 4X4 m de formigó sense finestres rotllo zulo i sense res. Per sort aquella nit va ser especialment càlida. Jo diria que no vam baixar sota zero. La majoria del personal climber ( de fet tothom menys naltros) van baixar caminant a P.Feldaia per la pista d’esquí traçada a la glacera. En aquest cas, la meva recomanació és pujar amb el cotxe, el matí que faràs l’aprox , fins al P.Feldaia. Deixar el cotxe aquí i baixar a Malga Ciapella ( punt d’inici aprox)a dit o amb el bus de línia ( en vaig veure un parell baixar). Així el dia de via que baixaràs de nit a les tantes i cansat no t’has de preocupar com baixar a M.ciapella ( de nit no hi ha bus....i a dit..pos, no crec q tinguis molta sort).

L’aprox: evident desde Malga Ciapella....comences travessant el camping...continues per pista asfalta...més tard passa a ser de terra i més tiessa. Quan ja penses que t’has passat el desvio hi ha un sender a mà dreta per anar a Ref falier....i fins a refu. Una 1h30 m sense estressar-se. D’aquí pujar pel sender direcció Pas d’Ombretta fins estar a l’alçada de Punta di Rocca. Llavors pujar directament per tartera una mica traçada fins a peu de via. 1h.

La via: Hi han dos entrades. L'original per la xemeneia  vermellosa i la veriant per unes plaques grises de l'esquerra fins a R3. La variant sembla millor. Nosaltres, però, vem entra per l'original....s'acostava molta penya a peu de via i no voliem perdre temps buscant l'altre entra (estrĂ©s, estrĂ©s...)Resultat....xemexia bastant guarra....hi la majoria de cordades ens van adelantar entrant per la variant!! TambĂ© a tenir en compte que que si tens cordades per davant, caminant per la vira intermitja que talla la tapia....fliparĂ s amb el bombardeo, si estĂ s a les xemeneies que et porten a l'esmentada vira.

El descens des de el cim és fàcil. Desgrimpar en direcció est cap al funivia crestejant fins a la glacera i d’aquí fàcil per la glacera fins a funivia. Traçat i pla ( ni grampons, ni pilolet ).20 minuts. D’aquí si es baixa caminant per la pista d’esqui...i avall ( ho desconec pq no hi vam baixar) fins a P. Feldaia. 2h ?

Refu: No em va agradar..super massificat al finde, amb la caldera o jo q se a l’habitaciĂł fent sorollets i tots apretats com a tocinos. A mĂ©s diria que ens van timar, ja que diu que es del Caf, però no fan el menu estĂ ndard marcat a la normativa del caf . NomĂ©s pots sopar..a la carta. El dormir si que Ă©s tarifa federat 8,5 euros. No hi ha ressenyes. Hi ha uns binocles per mirar la tapia. I si et portes menjar, per sopar a dintre has de paga 3 euros per persona!!! ( pero a fora hi ha unes taules) Al mati vem esmorzar  a dintre i no ens van dir res, però.

ańadir nuevo comentario

Escalada en roca | Dolomites - Dolomito di Sesto ( TRES cimes)
VIA CASSIN-RATTI a al cima oest
Tipo de Entrada: RESEŃA

Via mítica més llarga del que sembla en un entorn incomparable...i la primera meitat de la via...pati, molt pati. Com vaig veient en aquestes clàssiques...si hi vas en dissabte i diumenge..no escalaràs sol!!!!

vista, desde el coll, de les tres cimes amb l'oest de protagonista.

flanqueo mĂ­tico

q nos pissant los talones!! (llarg q creua la cascada a mitja tapia)

últims llargs després de la via circular

foto cim amb la grande de fons.

Situació: Pos Venezia....i seguir indicacions a Cortina d’ampezzo. D’aquí als llacs de Misurina i pujar fins al refu d’Auronzo. Aquest últim tram es de paganini..però si pugeu després de les 8 o les 9 del vespres les balles son obertes. Heu de tenir en comte que cap a les 6 i picu o set passa un guarda pel parking i fa pagar a la penya que a pujat al vespres. Es adir...... a matinar!!! I no us pillarà. De baixada ningú us demanarà res al peatge.

Via: Nomes comentar que en tota la zona amb pati hi ha un o dos parabolts a la reunió i en algun llarg també. Hi ha un pas d’artificial que si no portes pitons s’ha d’apretar ( 1 pas de 6b amb ambientillo)....però a part d’aquí..el martell no el tocareu. També comentar que quan arribeu a la via circular tot i que fàcil fins al cim..encara hi ha una estona....no digueu blat fins que sigui al sac i ben lligat!!!!

Aprox: fĂ cil  per camĂ­ bo i pla, desde el parking fins al collat a oest de les tres cimes. Un cop a la cara nord vorejar les tapia per la tartera per una traça i remontar a peu de via quan estigueu a sota del peu de via.45m-1h.

Descens: Tot esta bastant traçat amb fites, sender a les vires i marques taronges...però tot és una mica laberíntic...amb patis per tot arreu. Vaja que de nit possiblement pillaràs. 1.30 h -2h.

Refu: No ho sé, no hi vem fer nit. És totalment innecessari...i a sobre és molt groscom si fos un hotel....a més, com era d’esperar els guardes no son molt hospitalaris que digue’m.

Escalada en roca | Dolomites - Dolomiti Bellunesi di Sud
Via Navasa ( Cara Nord de Rochetta alta di Bosconero)
Tipo de Entrada: RESEŃA

Primera de les ressenyes que penjare de l'estiu dolomitic 2007. Via guapa que en lliure, llargs que sembla fets a mida per fer-los en lliure. Vertical pero amb reunions generalment comodes. Roca molt bona...menys en algun flanqueo i bastant pitonada.. pero neessitarem trastos. Joc de frienda i tascons. Martell no. Es fa sense presses en el dia. comentar que hi han altres vies.. com la strobel...mes dificil....i fins i tot mes guapa...diuen.

aprox...pel bosc negre

tranquilitat d'un bon refu

diedrot cap al primer sostre a flanquejar

primer flanqueo entre sostres

adalt disfrutant del relax

Via Navasa

V+/A0 (6b)  600m fins a la vira.

Situacio: Es troba a Dolomiti del sud, sota el Monte Pelmo. S'arriba desdes Longarone pel sud i desde el coll de Staluanza ( o he escrit be?) desde el nord. Venint de Longarone, abans de Forno di Zoldo hi ha el panta Pontesei?, des d'on surt el cami (descampat per deixar el cotxe).

Aprox: Seguir el senderi 490 que puja fort entre boscos fins al refu. 1.15h D'aqui seguir el cami que va pujant entre boscos  i despres prats-tartera direccio  tapia... 30 minuts.

Via: Mireu croquis. Comentar que el 6a despres del primer flanqueo sota sostre i el 6 b son especialment bonics. Tambe dir que si mireu ressenyes al refu..la millor es la que hi ha penjada a la paret del menjador. Poca informacio pero correcte. Hi ha un fotcopia del CAI al llibre de piades molt detallada...pero no esta be...ressenya molts embarques i tal.

Descens: Pos arribats a la vira de dalt..., o tireu cap al cim ( es veia cacho encara...potser tres llargs)o torneu per la vira. Naltros vem pirar  a la vira, era la ultima via despres de dos setmanes i picu fent coses..., pel q la motivacio i el romanticisme alpino ja cotitzaven a la baixa...

la vira es fa caminant ( alguna pas amb pati d'anar al lloro).A mitja vira us trobareu un rappel....pero seguint la vira arribareu a la canal. Baixar per aquesta fins a pillar el cami d'aprox. Ojo amb la canal...tartera tiessa que  es mou tot. Tambe algun destrepe de fins a III  per baixar de grans blocs empotrats que es van trobant (hi ha alguna corda fixa).

Refu: Lloc i refu tranquil en comparacio a altres llocs ( entre setmana sols). El refu es petit i bufo. Als dormitoris llits individuals. La guarda i familia molt agradables i simpatics. Em sembla que el refu no es del CAI, com a minim fan tarifa unica a tothom. Dormir 10, sopar (5/7 1 plat, 7/9 segon plat) en euros.

Altres: A l'oficina de Fornodi Zoldo venen uns mapes 1:30000 de civetta-pelmo-bosconero de bona qualitat per 2,5 euros. Amb una mica de morro, et truquen al refu per reservar placa.